foto: Frank Nordseth

Protokoll fra Forbundstinget 2021

Norges Bandyforbunds 81. ordinære ting ble avholdt digitalt den 4. september 2021. Nok en milepæl passert for 100-åringen som fyller 101 år den 17. oktober.

President Erik Hansen ønsket delegatene velkommen til dette første digitale Forbundstinget som var utsatt fra 2020 grunnet pandemien. Riktignok var presidenten og seksjonslederne, samt den sentrale administrasjonen samlet i lokalene på Ullevål stadion, men de fleste at de 43 stemmeberettigede fra forbundsstyret og de tre seksjonene fulgte tinget fra «hjemmekontoret».

Marco Elsafadi hilste fra Idrettsforbundet. Han roste spesielt NBF for jobben som gjøres med paraidretten og breddeidretten. Han kom i sin tale inn på hva idretten betydde for ham som flyktningbarn. Elsafadi påpekte videre viktigheten av å redusere økonomiske barrierer for at flest mulig skal ha anledning til å delta i et trygt idrettsmiljø lokalt.

Generalsekretær Tomas Jonsson redegjorde for forbundets nøkterne drift og stabile økonomi. Jaswinder Pal Singh gikk ut av Forbundsstyret etter mange års innsats for hockeysporten. President Erik Hansen fra Skeid og visepresident Jon Erik Eriksen fra Fredrikstad IBK ble gjenvalgt i Forbundsstyret for ett år. Nye i Forbundsstyret ble Marie Meese Johannessen fra Kristiansand Studentidrettslag og Monica Birdal fra Holmlia SK. Kontrollkomiteen ledes fortsatt av den tidligere bandypresidenten Ivar Nordberg fra Holmlia SK, Ankeutvalget av Christian Førde fra Snarøya SK og ny leder av valgkomiteen ble Gunnar Olsen fra Trondheim IBK.

Avslutningsvis gratulerte bandypresident Erik Hansen Sagene IF med 100-års jubileet i 2021,- eneste klubb i NBF som organiserer alle forbundets tre idretter. Det første digitale Forbundstinget ble effektivt gjennomført på kun 1 time og 26 minutter og avsluttet kl. 13.26.

Saksdokumenter og Protokoll Forbundstinget 2021