Foto av: Børge Andreassen

NM-veka sommer 2022, Skien Fritidspark

Det er en glede å informer om NM-veka 2022 på Skien, 23. til 26 juni. Over 30 ulike idrettsutøvelser er med på programmet, og EL-innebandy er en av dem. NM-veka er Norges største idrettsarrangement og er et samarbeid med NRK, Norges idrettsforbund og mange særforbund.

Forhåndsinformasjon

Vi håper at NM-veka i Skien blir årets store høydepunkt. Norges Bandyforbund (NBF) har mottatt midler fra både Bufdir og Stiftelsen Dam. Det gjør at vi kan tilby et tilnærmet GRATIS opphold på hotell, i hele tre netter. Begrensningen er 60 spillere og 40 ledsagere. NBF dekker også kostnader for frokost, lunsj og middag. Klubber har også mulighet for å få noe refusjon på reisekostnader.

Skien Fritidspark

EL-innebandyen har fått æren av å tildeles plass på Skien Fritidspark, hvilket er et fantastisk sted for personer med funksjonsnedsettelser. Hotell Fritidsparken tilbyr handicaprom i egen særklasse. Blant annet har rommen takskinner/takheis og hev/senk toalett/vask.

Skien Fritidspark tilbyr en rekke aktiviteter. Badeland, minigolf, shuffel, frisbee, zipline, curling og klatring. Alle aktiviteter er spesial tilpassede til personer med funksjonsnedsettelser. Som en del av oppholdet på hotellet, får spillere og ledsagere et to dagers «flexipass» med gratis inngang på samtlige arenaer. Det vil si at EL-innebandyaktiviteten kan kombineres med nye opplevelser og mestringsglede på andre arenaer, uavhengig av funksjonsnivå.

Idrettshall og tilgangen til samtlige aktiviteter ligger rett utenfor «inngangsdøren» til selve hotellet.

Vi håper at dagene vil bli til inspirasjon for både spillere, trenere, foreldre og assistenter som engasjerer seg i vår idrett.

Tentativt program

Vi tilrettelegger et program over fire dager.

Torsdag 23 juni
Ankomst, rigging, eventuelt mulighet for felles trening i idrettshall, benytte seg av aktiviteter i fritidsparken, middag og sosialt på hotellet.

Fredag 24 juni
Innledende runder, aktiviteter i fritidsparken, middag og sosialt på hotellet.

Lørdag 25 juni
Gruppespill og innledende runder fortsetter, aktiviteter i fritidsparken, middag og sosialt på hotellet.

Søndag 26 juni
Gruppespill og finaler, aktiviteter i fritidsparken, avreise

Spillformat

Terskelen for å delta skal være lav. Selv om dette er et NM har alle lag mulighet til å være med. Vi deler inn i puljer, etter ferdigheter og nivå, alt etter hvor mange lag som melder seg på. Det skal være en like stor opplevelse for alle, uansett nivå, og selv om man ikke får spilt i finalen.

Det spilles etter NBFs reglement for EL-innebandy.

• Hvert lag kan bestå av inntil 6 spillere.
  • Kampene spilles 2×15 eller 2×10 minutter løpende tid
  • Yngste deltakere i NM må fylle 13 år i løpet av 2022, ifølge barneidrettsbestemmelsene.
  • Spillerne må ha medlemskap i en norsk klubb som er medlem av NBF.
  • Spiller må være lisensiert. Engangslisens er mulig. Kr 250,-.
  • Klubben må stille med en dommer per lag, dersom klubben har dommere.

Påmelding

Informasjon om påmelding og reservasjon på hotellet vil komme etter hvert. Flott hvis dere inntil videre kan gi et hint om dere ønsker å delta. Deltakeravgift kr 500,- per spiller. Dekker kost og losji, i tre netter og «flexipass» til fritidsparkens aktiviteter.

Historier til NRK

NRK ønsker historier om spillere, trenere eller andre i EL-innebandymiljøet. Elementer som de kan bruke til TV-produksjonen. Hvis dere har en historie som kan være interessant for folk, send e-post til EL-innebandy@bandyforbundet.no, så tar vi dette videre med NRK

Tekniskarrangør

Klyve IBK EL-innebandy er tekniskarrangør i tett samarbeid med inkluderingskomiteen i Norges Bandyforbund og Bærums Verk Hauger IL.

Ann Katrin Eriksson
Prosjektleder Norges Bandyforbund