Foto av: Børge Andreassen

NM-veka 2021 Stjørdal

EL-innebandy på NM-veka i Stjørdal er avlyst.

Nyhet fra januar 2021

Det er besluttett at EL-innebandy på NM-veka i Stjørdal i mars, ikke lar seg gjennomføres.

Det har vært stor lokal smitte i Stjørdal. Majoriteten av spillere er i risikogruppe. Klubber skal ikke reise på tvers av fylker og det er store forskjeller på hvilke som faktisk hatt mulighet til å trene. Vi satser på at EL-innebandy kan være en del av NM-veka på Skien i 2022, og at situasjon da er tilnærmet normal.

Nyhet fra september 2020

EL-innebandy skulle vært en del av NM-veka 2020 på Hamar. På grunn av pandemien måtte arrangementet avlyses for EL-innebandyens del.

Kun individuelle idretter som ikke krevde fysisk kontakt, fikk gjennomføre sine NM på Hamar.

24. – 28. mars 2021 er det igjen mulighet for EL-innebandy og være en del av Norges største idrettsarrangement og NRKs største tv-produksjon. NM-veka vinter 2021 arrangeres på Stjørdal. NRK og NIF ønsker at NM i EL-innebandy gjennomføres fredagen 26. mars. NRK har mulighet til å ta opptak av finalen og lover sende finalen i beste sendetid lørdag 27. mars kl. 11 – 12, før Therese Johaug og etter Johannes Høsflot Klæbu.

NBF er tildelt kr. 265.500, – fra Bufdir til NM-veka. Midlene skal brukes til kost og losji for deltakere og ledsagere. I tillegg har vi søkt om reisestøtte fra Stiftelsen DAM.

Levanger HSL er teknisk arrangør, i tett samarbeid med inkluderingskomitéen og Midt-Norge Bandyregion. Arbeidsgruppa består av:

–          Anne Berit Nilsen Alfstad: Levanger HSL

–          Jim Nymoen: Inkluderingskomiteen, NBF

–          Martin Gøranson: Inkluderingskomiteen, Innebandyseksjon

–          Ann Katrin Eriksson: Prosjektleder, Norges Bandyforbund

–          Jim Løvås: Midt-Norge Bandyregion

–          Per Einar Johannesen: Trøndelag idrettskrets.

Terskel for å delta skal være lav. Selv om dette er et NM, skal alle få mulighet til å være med. Det er usikre momenter i forhold til pandemien. Derfor vil det settes en endelig frist for om vi i det hele tatt kan delta eller ikke. Alternativt kan man vurdere et arrangement i mindre skala for klubber i Trondheimsregion.

NM-veka på Stjørdal