Super-lag inviteres til førjulsturnering i Skihallen

Norges Bandyforbund, i samarbeid med Ski IL Innebandy, inviterer super-lag til en førjulsturnering som vil finne sted i Skihallen.

Super-innebandy er tilrettelagt innebandy for spillere med spesielle behov. Det kan være spillere med nedsatt kognitiv eller fysisk funksjon, men som fremdeles kan oppleve mestringsglede med kølle og ball.

Turneringen i Ski vil gi dere en liten smakebit av hva som venter under Special Olympics Norgesleker som skal arrangeres på Lillehammer fra 22. til 24 mars, som er Norges idrettsforbunds store satsning i 2024. Derfor vil turneringen i Ski ha et litt mer profesjonelt preg, med offisielle forbundsdommere, resultattelling og kåring av vinnere.

Kampoppsett

Kampoppsett er nå klart. Dere finner det i Tournify. Last gjerne ned appen. Eller scan qr-koden:

Spillformat

Uansett nivå og ferdigheter, er alle lag hjertelig velkommen til å delta. Hvis en klubb ikke har nok spillere til å danne et fullt lag, gir vi også muligheten til å melde på enkeltspillere som kan bli en del av et mikslag. Vi prøver å sørge for at alle lag spiller minst tre kamper hver.

• Hvert lag kan bestå av 8 spillere.
  • 4 utespillere på banen og med små mål eller
  • 3 utespillere, 1 fullt utstyrt målvakt og med store mål
  • Kampene spilles 2X10 min.
  • Yngste deltakere må fylle 11 år i 2023.

For de lagene som ønsker det, er det også muligheten til å ha en fullt utstyrt målvakt og spille med store mål. Vi ber om at dette spesifiseres ved påmelding. Alternativt kan lagene velge å spille med små mål og kun med utespillere, dersom det er det de foretrekker.

Tentativt program

• 09.45 oppmøte i Skihallen
  • 10.00 – 10.30 Felles oppvarming og regelgjennomgang.
  • 10.30 – 14.30 Turnering
  • 14.30 Kåring av vinnere og utdeling av medaljer
  • 15.00 Vi avslutter selvfølgelig med Pizza!

Arena

Skihallen. Omtrent 15 min å gå fra Ski togstasjon.

Påmeldingsfristen: 1 november
Lagavgiften: 500 kr (8 spillere)
Avgift per enkeltspiller: 100 kr.

Samlet påmeldingsavgift betales til Norges Bandyforbund konto: 7874.05.85486. Merk innbetalingen med deltakelse på turnering i Skihallen, 26 november.

Samlet påmelding fra klubben sendes til annkatrin.eriksson@bandyforbundet.no. Antall spillere, antall lag og antall ledsagere.
Vi må vite hvor mye pizza vi skal bestille!! Husk å gi beskjed om eventuelle matallergier, samt om dere ønsker å spille med eller uten målvakt.

Vi håper at dere kommer og at vi sammen fyller dagen med masse idrettsglede!