Bokverket NBF 100 år presenteres over 592 sider

Årets julegave til familie, venner og tillitsvalgte som har alt annet fra før!

Bøkene har fått tittelen FANTASTISK BANDY. Bind 1 begynner med oppstarten i England og Europa siste halvdel av 1800-tallet. Videre dannelsen av Norges Ishockeyforbund (bandy) i Kristiania den 17. oktober 1920. Det historiske stoffet tar for seg milepæler i norsk og internasjonal bandy frem mot 1990-tallet. Boken omtaler bl.a. de illegale NM fra krigsårene, bandyen i vinter-OL 1952, første VM i Norge 1961 og «sølvlaget» fra VM 1965 i Sovjet. Bind 2 starter med forbundets seksjonering i fire idretter på Tinget i 1991 (bandy, rinkbandy, innebandy og landhockey). Videre nevner vi VM bandy i Vikingskipet 1993, Nordisk Mesterskap landhockey Oslo 1994 og VM innebandy i Oslo 2000. Foruten historisk stoff fra alle idrettene til og med jubileumsåret 2020 og en rekke klubb- og personbeskrivelser, er de siste 40 sidene viet statistisk materiale som norgesmestere, landslagsspillere, landskamper, internasjonale dommere og internasjonale representanter.

Redaktør har vært Torger Mogan Bjørnstad fra Skeid som tidligere har skrevet jubileumsboken til tennisforbundet. Tor Audun Sørensen i bandyforbundet har vært medforfatter og tatt seg av historisk korrektur.

Jubileumsbøkene (bind 1 og 2 = ett sett) selges samlet i flott etui til kr.1.000,- + frakt. To sett koster kr. 1.500,- + frakt. Tre sett koster kr. 1.800,- + frakt. Ytterligere samlet kjøp kr. 600,- per sett. Bestilling til e-post; bandy@nif.idrett.no

Jubileumsbøkene kan sendes eller hentes på forbundskontoret; Ullevaal Stadion, inng. J, 5. etasje.

Innbetaling til konto: 7874.05.85486 – Merkes med «Fantastisk Bandy» + sendes eller hentes.

Spørsmål om boken til; toraudun.sorensen@nif.idrett.no