Her er de viktigste datoene å forholde seg til:
- Uke 35 (29. august 2025) – Kampoppsett med kampdatoer publiseres (1. utkast)
- Uke 36, 37 og 38 (1.-19. september 2025) – Omberammingsperiode #1 (gjeldende for alle kamper i sesongen)
- Uke 39 (22.-26. september 2025) – Kampoppsett avpubliseres og kampene berammes med klokkeslett
- Senest 26. september 2025 – Ferdig kampoppsett frem til jul publiseres med dato og klokkeslett
- I sesong – Ordinære omberammingsregler i sesong gjelder
- Uke 49 og 50 (1.-12. desember 2025) – Omberammingsperiode #2 (gjeldene for kamper etter 31. desember inneværende sesong)
- Uke 51 (15.-19. desember 2025) – Kampoppsett for kamper etter jul avpubliseres og kampene berammes med klokkeslett
- I sesong – Ordinære omberammingsregler i sesong gjelder
Perioder for fri omberamming
Følgende gjelder i omberammingsperiode #1 og omberammingsperiode #2:
- Lagene kan omberamme dato på kamper i regionseriene kostnadsfritt etter avtale mellom lagene:
- For kamper der laget ønsker å flytte kampen til lørdag eller søndag vil kampen bli innplassert i eksisterende arrangement. Det er ikke anledning til å velge tidspunkt på disse.
- For kamper der laget ønsker å flytte kampen til ukedag (mandag-fredag) må det sendes inn dato og klokkeslett. Laget som omberammer kampen må sørge for at hallen er tilgjengelig på ønsket tidspunkt. Administrasjonen i OABR dobbeltsjekker ikke dette.
- I periode for fri omberamming kan motstanderlag ikke nekte omberamming av kamper, men det forutsettes at lagene blir enige om nytt tidspunkt for kampen. Der lagene ikke blir enige vil administrasjonen i OABR velge et nytt kamptidspunkt for lagene. Nytt kamptidspunkt, samt navn og kontaktinfo på det andre lagets kontaktperson skal oppgis i søknaden. Søknader uten tilstrekkelig informasjon anses som ufullstendig og avslås uten nærmere begrunnelse.
- Hvis mostander ikke svarer på henvendelsen, kan kampen i ytterste fall bli berammet til nytt kamptidspunkt i samarbeid med regionskontoret.
- Alle omberamminger foregår via elektronisk omberammingsskjema i TurneringAdmin (TA).
Omberamming av kamper i sesong
Følgende gjelder i sesong (utenom to omberammingsperiodene):
- Alle kamper må avtales med motstander. Motstanders kontaktperson skal oppgis i søknaden.
- Mostander har rett til å nekte flytting av kamp. Oppnås det ikke enighet med motstander vil kampen bli stående på opprinnelig berammet kamptidspunkt. Manglende svar fra motstander gir ikke rett til omberamming.
- Alle kamper skal ha nytt kamptidspunkt og hall før søknad sendes inn. Lagene er selv ansvarlig for at hallen er ledig på det aktuelle tidspunktet. Mangler dette kan søknaden avslås uten videre begrunnelse.
- Kamper som flyttes til ukedag (mandag-fredag) må omberammes med klokkeslett.
- Kamper som flyttes til lørdag/søndag skal ikke settes med klokkeslett – kampen vil tilpasses andre kamper i hallen denne dagen.
- Omberammingsgebyr:
- 15 dager eller mer før opprinnelig kamptidspunkt: ingen kostnad.
- Mellom 14 og 8 dager før opprinnelig kamptidspunkt: 1.000 kr.
- Gebyret må forhåndsbetales til kontonr 6051.06.02687 og kvittering på utført betaling lastes opp i forbindelse med utfylling av søknad. Søknader uten vedlagt kvittering avvises automatisk.
- Det er ikke anledning til å søke omberamming 7 dager eller senere før opprinnelig kamptidspunkt. Her er det to alternativer:
- Spille kampen som opprinnelig berammet
- Melde Walk Over. Walk over medfører et gebyr på 1.000 kr første gang, 2.000 kr andre gang. Ved andre gangs walk over blir laget strøket fra serien.
- Laget som melder walk over skal selv gi beskjed til motstanderlaget, dommere og OABR. Dersom dette ikke gjøres forhøyes WO-gebyret med 500 kr.
- OBS! Alle lag må sørge for å ha riktig kontaktinfo på lagleder/trener registrert i TurneringsAdmin (TA) for å kunne motta beskjeder.
Kampstart
Kamper på ukedager skal som hovedregel ikke berammes med kampstart tidligere enn:
- 18.00 innenfor regionens grenser
- 18.30 utenfor regionens grenser
Og ikke med kampstart senere enn:
- 21.00 innenfor regionens grenser
- 20.30 utenfor regionens grenser
Arrangementer i helger følger idrettshallenes åpningstider.
MERK!
Ingen omberammelse er gyldig og gjeldende før endringsmelding er sendt ut og kampen er oppdatert med nytt kamptidspunkt i TA.
Retningslinjer for omberamming av kamper ved sykdom i regionseriene
Det gjelder samme regelverk for senior- og juniorklasser ved omberamming av kamper som følge av sykdomsforfall.
Generelt
I henhold til kampreglementet kan en kamp kun omberammes dersom laget ikke kan stille med tilstrekkelig antall spillere til kampstart.
Søknad om omberamming
Ved sykdomsforfall skal laget umiddelbart informere motstander, dommere og arrangør. En skriftlig bekreftelse på at alle berørte er informert, skal sendes uten opphold til OABR på e-post: innebandy.oabr@nif.idrett.no. Dette gjelder også dersom situasjonen oppstår utenfor kontortiden.
Søknad om omberamming av kamp på grunn av sykdom sendes til: innebandy.oabr@nif.idrett.no. Fristen for innsending er samme dag som kampen opprinnelig skulle spilles.
Sykdomsforfall som oppstår på kampdagen eller i helger vil bli behandlet først etter det opprinnelige kamptidspunktet. Eventuell godkjenning eller avslag vil dermed først foreligge i etterkant.
Søknader behandles i arbeidstiden, mandag–fredag kl. 08.30–16.00.
Søknaden skal inneholde følgende informasjon:
· Antall spillere som er syke
· Antall spillere som er skadet
· Antall spillere som er utilgjengelig av andre årsaker
· Antall spillere som er tilgjengelige til kamp
· Opplysning om laget har forsøkt å låne spillere fra lag i yngre aldersklasser for å kunne stille til kamp
Ved godkjent søknad
Dersom søknaden om utsettelse godkjennes, skal laget som har søkt om utsettelse ta kontakt med motstanderlaget for å avtale ny kampdato.
Ved avslag på søknad
Dersom søknaden om utsettelse ikke godkjennes, gjelder OABR sesongbestemmelser innebandy, punkt 4.2 – Walk Over. Walk Over medfører et gebyr på 1.000 kr første gang, 2.000 kr andre gang. Ved andre gangs walk over blir laget strøket fra serien.
Dommerhonorar
Hvis en kamp avlyses etter kl. 12:00 på den siste virkedagen før kampdagen, er det laget som forårsaker avlysningen som er ansvarlig for å dekke dommerhonoraret.
Ofte stilte spørsmål
Det er hovedsakelig to grunner til dette; dommeroppsett og unngå huller i arrangementene.
Også denne sesongen kommer vi til å ha veldig få dommere i forhold antallet kamper som skal gjennomføres. For at vi vi skal få mest igjen for innsatsen til dommerne vi har ønsker vi å legge til rette for at det dømmes så mange kamper som mulig «på rad» i en hall når dommeren først er på plass. De fleste dommere ønsker heller ikke å sitte og vente på at neste kamp skal starte (om en time eller to).
Det samme gjelder for arrangørenes del. Det er gjerne ikke ønskelig å låse opp hallen bare for én kamp og det er unødvendig at det oppstår «huller» i arrangementet. De fleste halleiere/låseansvarlige i en hall ønsker ikke at det går én kamp tidlig på dagen mens den neste kampen går sent på kvelden.
I enkelte tilfeller påløper det også unødvendige ekstrautgifter i halleie hvis hallen blir stående ubenyttet i påvente av en kamp senere på dagen.
Der det ligger kamper som spilles etter runde-format (aktivitetsserien, old girls) vil det være begrenset med tid til andre kamper samme dag. Her har vi satt på tidspunkter for å synliggjøre at kampene vil gå på en viss tid av dagen.
I de hallene hvor vi har lagt inn reservasjoner er det mulig å søke opp ledig tid i TurneringsAdmin (TA). Brukerveiledning kan leses her.
For haller i Oslo er all tid som er fordelt til innebandy lagt inn. Pass på at dere ikke planlegger kamp på andre klubbers treningstid.
For haller i Akershus har vi lagt inn den informasjonen som er tilgjengelig for oss. I disse hallene er det noe mer usikkerhet knyttet til denne funksjonen.
Hvem i klubben kan utføre en omberamming?
- Leder
- Daglig leder
- Kampansvarlig klubb
Mangler du den rette rollen som er nødvendig må du ta kontakt med styret i klubben din.
Veiledning kan leses her eller se video under:

