All Star Invitational – Kampen mot barnekreft

En fargerik allianse av stjerneutøvere og kjendiser kaster glans over norsk innebandy, når landets fremste spillere møter kjente profiler fra TV, idrett og musikk i en All Star-kamp 25. mai kl. 12.00 Mjøndalshallen.

Hvem er best, øst eller vest?

I en forrykende TV2-sendt kamp skal det avgjøres hvilken landsdel som er best. Denne helt spesielle kampen har dessuten et viktig budskap – den er til støtte for Barnekreftforeningen, og inntektene går direkte tilbake til dem.

Kampen spilles som et ordinært oppgjør i tre perioder á 20 minutter. Laget fra vest består av spillere fra klubber rundt Oslo, mens laget fra øst representeres av Østfold-klubbene. Begge har lagledelse fra sine respektive klubber.

Forener krefter mot kreft

All Star-kampen vil by på spektakulær underholdning og show både for spillere og publikum. De aller største profilene i idretten har meldt sin ankomst, og en stjernespekket kjendisrekke bestående av idrettsutøvere, musikere og influenserne vil bidra til å forsterke lagene – i hvert fall fra et publikumsperspektiv, med Erik Follestad, Golfklubb, Tigergutt og Bausa i spissen!

Etter å ha fulgt ulike idretter i en årrekke, kan jeg si med sikkerhet at ingenting er avgjort før klokka ringer når kampen er slutt. Da jeg ble spurt om å være med, takket jeg ja med en gang. Dette er en sak som er viktig for meg, og kreft er noe som angår oss alle.

Erik Follestad

Influenserne i Tigergutt samtykker. «Dette er en veldig viktig sak, som vi ikke kan si nei til».

Trine Nicolaysen, generalsekretær i Barnekreftforeningen, setter stor pris på engasjementet og støtten i forbindelse med dette arrangementet. «Det er imponerende å se og høre om innsatsen som har blitt lagt ned fra alle involverte. Pengene som blir samlet inn går til livsviktig forskning på barnekreft, slik at vi kommer nærmere målet vårt om at ingen barn skal dø av kreft» sier Nicolaysen.

En perfekt match

Eliteserieklubben Nor92 har fått hjelp av bidragsytere fra hele landet til arrangementet i Mjøndalshallen, og klubben har i en årrekke samlet inn penger til barnekreftarbeid. Denne gangen gangen skal de imidlertid løfte ambisjonsnivået opp et hakk, og på samme tid skape en underholdende arena!

– Essensen i dette partnerskapet ligger i å forene samholdet som ligger innebandykulturen med muligheten til kunne bidra til noe mye større enn idretten. Det danner en perfekt ramme rundt en All Star-kamp, og representerer norsk innebandy på en flott måte, forteller initiativtaker Petter Wiencke.

Samarbeidet forventes å skape verdi for alle involverte, og vil bidra til å øke synligheten og appellen for innebandy på en god måte – samtidig som vi får satt barnekreftsaken på agendaen.

Petter Wiencke

I nærmeste fremtid vil alle spillere og kjente fjes bli presentert! Vi håper å se deg på kampen. Om du ikke har mulighet til å komme deg til Mjøndalshallen denne dagen – sett deg foran TV-en, og gled deg til en underholdende kamp med mange følelser som støtter en viktig sak!

Kjøp billetter og støtt kampen mot barnekreft her: