Årets spiller – men også historisk!

Eliteserielagene for menn har stemt frem Ole Mossin Olesen fra Tunet IBK til Årets spiller. Denne sesongen satt han også historisk poengrekord i eliteserien for menn gjennom tidene.

Ole Mossin Olesen (f.1988) er for tredje gang kåret til årets spiller i eliteserien for menn. Mossin Olesen fikk utmerkelsen også i sesongene 13/14 og 20/21.

Som kaptein og poengplukker for Tunet denne sesongen har han hatt en helt avgjørende rolle for laget som tok gull i Eliteserien. I skrivende stund har han og Tunet vunnet kvartfinalen i NM mot NOR 92, og skal nå spille Osloderby mot Sveiva i kampen om en plass i årets NM-finale. Sesongen 23/24 leverte Mossin Olesen hele 29 mål og 53 assist – totalt 82(!) målpoeng!

Norges Bandyforbund gratulerer Ole Mossin Olesen med utmerkelsen!

Han vil motta utmerkelsen under årets NM-finaler 20. april i Kongstenhallen.

Historisk poengplukker

Oslo-gutten Ole Mossin Olesen begynte sin innebandykarriere i Tåsen IBK, men som juniorspiller skiftet han til Tunet IBK, der han har tilbrakt mesteparten av sin karriere. Kun to sesonger ble tilbrakt i svenske Umeå City.

Med en imponerende karriere har han vært en sentral figur på det norske A-landslaget gjennom mange sesonger. I tillegg til sin rolle på landslaget, har han vært en nøkkelspiller, poengplukker og kaptein for klubblaget Tunet. Den 10. februar 2024 mot Sveiva, tok Mossin Olesen poengrekorden i eliteserien gjennom alle tider.

Den tidligere rekorden tilhørte Thomas Stræte fra Slevik IBK, den tidligere rekorden til Stræte var på 1166 målpoeng. Etter sesongen 2023/24 har Mossin Olesen nå 1181 poeng (545 mål og 636 assist) i norsk eliteserie! Under VM-kvalifiseringen i Polen tangerte han også Willy Fauskanger sin målrekord på landslaget – 108 mål for Norge!

Norges Bandyforbund gratulerer med en historisk rekord og bragd!

Se bildeserien med bilder fra karrieren til tidenes poengplukker

Tidligere vinnere av Årets spiller for menn:

22/23: Thomas Stræte (Slevik)

21/22: Samiel Fseha (Sandnes)

20/21: Ole Mossin Olesen (Tunet)

19/20: Ole Martin Skau Jansson (Tunet)

18/19: Jesper Engström (Sandnes)

17/18: Ole Martin Skau Jansson (Tunet)

16/17: Johan Åhlberg (Slevik)

15/16: Thomas Stræte (Slevik)

14/15: Lars Erik Torp (Greåker)

13/14: Ole Mossin Olesen (Tunet)