Foto: Petter Alexandersen/Innebandyavisen

Elitekamp for kvinner vises på TV2

Norges Bandyforbund inngikk før sommeren 2021 en langsiktig avtale med TV2 og MyGame AS. I tillegg til at innebandy-VM for menn vil bli vist på TV2s plattformer i november, lanseres det nå at en elitekamp for kvinner vil bli sendt direkte på TV2 i desember.

Søndag 11. desember skal TV2 gjennomføre sin «hjemmebane-satsning». Her skal TV2-sporten bruke TV2s hovedkanal til å vise frem ulike deler av norsk idrett. Her er innebandy en del av satsningen, og det er med stor glede at vi nå kan avsløre at kampen mellom Gjelleråsen og Monolitten i kvinnenes eliteserie blir underholdning til frokosten for hele det norske tv-publikummet i desember. Klokken 09:05 sendes kampen direkte på TV2 fra den splitter nye Slattum Idrettshall i Nittedal.

«Da vi fikk denne forespørselen fra TV2 var det bare å svinge seg rundt», sier leder for innebandyseksjonen, Paal Saastad. «Vi kontaktet umiddelbart arrangørklubb Gjelleråsen, motstander Monolitten og de oppsatte dommerne, som alle var positive og entusiastiske til denne muligheten til å vise frem norsk innebandy til tv-publikummet, og dermed ble det tidlig kamp den dagen».

Vi håper at det blir skapt en god ramme rundt denne kampen og at dere vil være med på å fylle Slattum Idrettshall med liv og mye publikum.