NM-finaler kvinner og menn 2023

Lørdag 15. april spilles NM-finalene for kvinner og menn i Kongstenhallen. Kvinnefinalen spilles 14:00 mellom Tunet og Grei, og herrefinalen spilles 17:15 mellom Tunet og Slevik.

Tunet og Slevik møtes i finalen for menn

Nor 92 åpnet best og sjokkerte eliteseriemesterne Tunet. De to første semifinalene ender uavgjort, og Nor 92 vinner begge på straffer, men Tunet ga aldri opp. I kamp nummer tre vinner Tunet 5-3 i Høyenhallen, deretter utligner de til 2-2 foran 802(!) tilskuere i Mjøndalshallen. Kampserien gikk til kamp nummer fem, og det er fjorårets norgesmestere Tunet som vinner 10-4 i den siste og avgjørende kampen, og er klare for NM-finale 2023. Men det var ikke bare i Oslo/Drammen det var spenning.

Østfold-derbyet mellom Greåker-Slevik levde helt til siste slutt. Slevik har vært i storform etter nyttår, og åpner også best i semifinalen mot Greåker. Etter to kamper leder Slevik 2-0. Men fjorårets NM-finalister ville til finale i år også. Greåker kjemper seg tilbake i semifinaleserien og vinner to på rad, og stillingen er 2-2. Den femte avgjørende kampen ble en dramatisk affære. Slevik rykker i fra og leder 6-1 med kun 7:13 igjen å spille. Men så renner målene inn for Greåker som scorer fem mål på fire minutter og to sekunder, og kampen går til spilleforlengelse. Målrekord-mannen Gustav Franzon avgjør kampen 1:04 inn i spilleforlengelsen

Norges Bandyforbund gratulerer Tunet IBK og Slevik IBK med plass i NM-finalen for menn!

Tunet og Grei møtes i finalen for kvinner

NM-finalen spilles lørdag 15. april kl. 17.15 i Kongstenhallen, og kampen sendes direkte på TV2 Sport 1.

Tunet vant de tre kampene med 3-1, 5-1 og 5-2. De har hatt en solid sesong så langt, og ble seriemestere i eliteserien for kvinner 22/23. Med seieren mot Sveiva i semifinalen, har de nå muligheten til å kjempe om NM-tittelen, og i finalen møter de vinneren de Grei som vant 3-0 i kamper mot Stavanger. Kampene mellom lagene endte 6-1, 5-0 og 10-1 i favør Grei.

Vi får en reprise av fjorårets NM-finale som Grei gikk seirende ut av. Dette kommer til å bli en spennende finale og vi gleder oss til årets NM-finale for kvinner.

NM-finalen spilles lørdag 15. april kl. 14.00 i Kongstenhallen, og kampen sendes direkte på TV2 play.

Norges Bandyforbund gratulerer Tunet IBK og SF Grei med plass i NM-finalen for kvinner!

NM-finalene spilles lørdag 15. april kl. 14.00 og 17:15 i Kongstenhallen.

Kvinner: Tunet – Grei 14:00. Kampen sendes direkte på TV2 Play og opptak på TV2 Sport 1 19:25 (etter herrefinalen).

Menn: Tunet – Slevik 17:15. Kampen sendes direkte på TV2 Sport 1.

NM-statistikk