Norges Bandyforbund har mottatt kr. 5 millioner av Sparebankstiftelsen DNB

Sparebankstiftelsen DNB støtter Bandyforbundet i etableringen av utendørsbaner på Østlandet.
Norges Bandyforbund, stiftelsen og Pureplay har i flere år hatt et samarbeid med etablering av utendørsbaner i Norge. Det er allerede montert opp ca. 20 baner fordelt på Østlandet, Innlandet, Sørlandet, Vestlandet og Nord-Vestlandet.

Nå har Sparebankstiftelsen DNB bidratt med nye midler, som er øremerket utendørsbaner på Østlandet. Ønsker klubben din utendørsbane, ta kontakt med Tommy Skjønsholt i Pureplay AS på tommy@pureplay.no

Pureplay AS har satt sammen markedets beste løsning for utendørsbane/nærmiljøanlegg beregnet for innebandy. Denne kombinasjonen er blitt den mest solgte løsningen i Sverige og Norge på grunn av fleksibilitet og best kvalitet. Det er 15 års garanti på gulvet og 1 kvadratmeter gulv tåler en trykkbelastning på 500 tonn. Gulvet er selvdrenerende og tørker fort og kan stå ute hele året. Det kan sprøytes is over gulvet på vinteren. Bergo Ultimate multisportunderlag er det eneste gulvet som innehar alle nødvendige sertifikater og godkjenninger for utendørsidretter. Gulvet har utmerket friksjon og meget lav slitasje. Underlaget er enkelt å legge og krever minimalt med vedlikehold.

Banene er på 10×20 meter og består av Bergo gulv, Swerink Outdoor vant, tilpasning og montering, samt frakt og fortolling. Det er også mulig å bestille et tillegg med integrerte målseksjoner, som er produsert opp i samme materialer som vantet. Dette blir et flerbruksanlegg som passer like godt til og tåler fotball, streethockey, tennis, basket, innebandy, bandy, landhockey, ishockey osv.

Vantet er et forsterket innebandyvant med kraftigere fronter og en kraftigere helsveiset aluminiumsramme. Vantet blir boltet fast i underlaget med 40 cm lange jordskruer, og nytt av året er at gulv og frontene på vantet er produsert av resirkulert plast.

Det anbefales å legge gulvet på asfalt eller betong. Hvis klubbene kan velge, anbefaler vi betong, da dette blir den beste og mest holdbare løsningen.

«Det er en gledelig nyhet at Sparebankstiftelsen DNB har tildelt nye midler til Norges Bandyforbund for utendørsbaner. Pureplay har sett at alle ballbinger som er montert opp rundt i Norge ikke er den beste løsningen til innebandy. Det er ofte vant av tre eller metall og gulvene er enten asfalt, tartan eller kunstgress. Denne kombinasjonen passer veldig dårlig til innebandy både med hensyn til sprett og friksjon mellom kølle og ball, sier Tommy Skjønsholt i Pureplay.

Vi har kalt vår løsning for Pureplaybaner, og det er utvilsomt den beste løsningen for innebandy, som også kan brukes til andre idretter og lek. Det som er veldig spennende er at vi har vært med på hele prosessen fra produktutvikling på detaljnivå, til kontakt med klubber, tilpasning og montering. Vi kan også tilby klubber en serviceavtale på anlegget for de som ønsker dette», avslutter Skjønsholt.

Det Pureplay trenger for å få effektivisert bestillingen er :

1. Bekreftelse på at klubb eller kommunen stiller med en egenandel på kr. 50.000,- inkl. mva. Resten av summen blir dekket av Sparebankstiftelsen DNB, og anleggets verdi er på kr. 300.000 – 500.000,-. Pakken inkluderer Bergo multisportgulv, Swerink outdoorvant, tilpasning, montering og frakt.

2. Bekreftelse på at klubb/kommune stiller med en permanent plass til bane med asfalt- eller betongunderlag.