Påmelding til NM aldersbestemte klasser 2022

Norges Bandyforbund v/Innebandyseksjonen inviterer alle klubber til å delta i NM aldersbestemt 2022 i klassene G/J15, G/J17 og G/J19, og det er nå åpnet for påmelding via TurneringsAdmin (TA).

Påmeldte lag i alle klasser NM aldersbestemt 2022
Påmeldingsfristen er 15. september 2021.

NM aldersbestemte klasser 2022 spilles slik:

Innledende runder
De innledende rundene og semifinaler i G/J17 vil bli spilt i Oslo/Akershus helgen 21.-23. januar 2022.

De innledende rundene og semifinaler i G15 og G19 vil bli spilt i Rogaland (Stavanger) helgen 28.-30. januar 2022

De innledende rundene og semifinaler i J15 og J19 vil bli spilt i Oslo/Akershus helgen 28.-30. januar 2022.

Finaler
Finalene spilles i Østfold helgen 2.-3. april 2022.

Spilletid
Spilletid i innledende runder og sluttspill t.o.m. semifinaler er minimum 2×15 minutter løpende tid. Spilletid i finaler er 3×20 minutter effektiv spilletid.

Deltakende lag må ta høyde for at det kan bli spilt kamper fra fredag kl. 1800 og at siste kamp er ferdig søndag ca. kl. 1700. Det er vanskelig å vite kampomfanget før vi har oversikt over antall deltakende lag etter påmeldingsfristen.

Klasser:
G/J15             Spillere født 2006 til 2009
G/J17             Spillere født 2004 til 2007
G/J19             Spillere født 2002 til 2007

NB! Det gis ingen aldersdispensasjoner i NM aldersbestemte klasser.

Kun lag som er tilsluttet en klubb som er medlem av Norges Bandyforbund kan delta. Hver klubb kan kun delta med ett lag i hver av de seks (6) klassene. Alle påmeldte lag er garantert minimum 3 kamper.

Øvrige bestemmelser for NM aldersbestemte klasser finner du nederst i kampreglementets §23 punkt 2 på bandyforbundet.no. Dette er obligatorisk å kjenne til for de deltakende lag.

Økonomi:
Påmeldingsavgift er kr 3.500,- for innledende runder. Påmeldingen er bindende etter fristens utløp, og forbundet sender ut faktura til påmeldte lag når fristen er gått ut.

Det vil ikke bli gjennomført NM i klasser med færre enn 5 påmeldte lag innen påmeldingsfristen. Deltakeravgiften vil da bli refundert.

Lag som trekker seg fra NM etter fristen fastsatt av administrerende myndighet, bøtelegges med kr. 5.000,-, og må betale påmeldingsavgiften for den klassen de er påmeldt.

Påmelding skjer elektronisk via TurneringsAdmin:
Påmelding til NM aldersbestemte klasser 2022 kan kun gjøres av klubb via TurneringsAdmin (TA), og påmeldingsperioden er 1. juli – 15. september.

Klubbleder, daglig leder og kampansvarlig registrert på gruppenivå har tilgang til å melde på klubbens lag. Alle påmeldinger krever at det legges inn lagleder for hvert påmeldte lag.

NB! All korrespondanse i forbindelse med NM aldersbestemt gjøres med innebandygruppens e-postadresse og lagets lagleder registrert i SportsAdmin.

Alle henvendelser vedrørende NM aldersbestemte klasser 2022 skal skje til e-post: innebandy@nif.idrett.no

Påmeldingsprosedyren (se også videoveiledningen under):

• Klubbleder, daglig leder eller kampansvarlig registrert på gruppenivå logger seg inn i TurneringsAdmin (TA).
  • Sørg for at dere er logget inn på riktig avdeling (gruppenivå/klubbnivå).
  • Trykk på Klubb i venstremenyen, deretter Påmelding. Under Påmelding får man en oversikt over alle turneringene som er åpne for påmelding i Norges Bandyforbund sesongen 2021/2022 (alle idrettene). I filtreringsfeltet øverst til venstre er det viktig at dere velger aktivitet Innebandy, slik at dere kun får frem de turneringene som gjelder for Innebandy.
  • Klikk deretter inn på den/de NM-turneringene klubben ønsker å delta i, og fyll ut informasjonen som følger for å melde på et lag.
  • Hvis dere ikke allerede har et lag i klassen så kan dere opprette et lag ved påmelding.
  • Hvis dere fra tidligere ikke har registrert lagleder på laget eller den som automatisk kommer opp ikke er korrekt, så må dere legge inn en lagleder eller oppdatere til en ny lagleder.
  • Oversikt over hvilke NM-turneringer eller andre turneringer klubben er påmeldt i finner dere under Klubb i venstremenyen, og deretter under Påmeldte lag.
  • Det er mulig for klubben selv å slette/endre påmeldinger i TA helt frem til påmeldingsfristen 15. september.