Uttak til VM for U19-landslaget for kvinner

Landslagssjef Magnus Skulstad har tatt ut VM-troppen som skal reise til VM i Lahti 7. – 12. mai.

«Vi er klare for VM i Lahti og vi er stolte av å kunne presentere troppen som skal representere Norge i mesterskapet. De tjue jentene som reiser til Finland, er de vi mener er de sterkeste utøverne innenfor de fire avgjørende faktorene for å prestere på høyt nivå. Dette kullet har hatt en vanskelig siste sesong på landslagsnivå inn mot VM. Dette har utøverne forholdt seg til på en profesjonell måte, og vi rundt laget ønsker rose de for det. Vi går nå inn i et mesterskap med de forutsetningene vil har hatt å legge til grunn, og gleder oss til denne ærefulle utfordringen.

Et landslagsuttak, og særs et VM-uttak, vil alltid skape rom for diskusjoner. Noen er skuffet over å ikke få være med, mens andre er glade for å være en del av troppen. Det er den brutale hverdagen i et landslag. I løpet av de siste to sesongene har vi blitt kjent med mange ivrige, dyktige og kompetente spillere som nå ikke er en del av VM-troppen. Ønsker også å rose disse jentene for et stort engasjement og investering av tid, og håper at erfaringen dere har tilegnet dere er med på å utvikle dere videre.» avslutter landslagssjef Magnus Skulstad.

Uttaket
Martine AndresenUllensaker/Kisa
Alvilde Pettersen OlsenUllensaker/Kisa
Informasjon til utøverne

Alle utøvere vil få detaljert informasjon i våre interne kanaler.

For spørsmål kan det tas kontakt med landslagssjef Magnus Skulstad på 930 66 579

Kurs for landslagene

For alle utøvere og landslagsledelse:
Vi setter nå krav til at alle involverte i landslag skal ha gjennomført to kurs med e-læring, for å kunne delta på landslagsaktivitet. For alle som allerede har gjennomført ny Ren Utøver, vil det kun være behov for å laste opp diplomet i kurset listet nedenfor, med alle modulene, som kreves for å få det kurset godkjent. Det andre kurset vil legge seg til automatisk etter at det er gjennomført og er godkjent.

For å logge inn, må man ha verifisert en bruker av min idrett. Har man ikke det må man trykke på ny bruker.

Her er kurset for innebandylandslagenehttps://ekurs.nif.no/course/view.php?id=737

Utøveravtalen

De store særforbundene i norsk idrett har samarbeidet om en felles mal for utøveravtaler for idrettene. Det har vært viktig at forbund og utøvere får klare rammer å forholde seg til. Norges Bandyforbund har deltatt i denne prosessen og har nå tilpasset utøveravtalen til innebandy.

Ved deltakelse på landslagsaktivitet anses avtalen som akseptert.

Vedtatte vilkår landslasspillere innebandy u0026#8211; 25. september u0026#8211; sak 12-19

Ny ren utøver