Lillehammer IBK trekker laget fra 1. div. østland menn 2023/2024

Norges Bandyforbund har dessverre fått beskjed om at Lillehammer IBK ser seg nødt til å trekke sitt lag fra 1. div. østland menn sesongen 2023/2024

Det er på dette tidspunkt umulig å erstatte laget, så sesongen 2023/2024 vil spilles med 7 lag i trippel serie, og alle kampene til Lillehammer IBK strykes så snart som mulig i TA og Min Bandy. Det blir ingen andre endringer i serieoppsettet.

Lillehammer IBK uttaler:

Vi var ivrige etter å utfordre oss på et høyere nivå, men flere faktorer har endret bildet. Opprinnelig positive samtaler med spillerne har blitt overskygget av mangel på motivasjon, skader og uventede forandringer som skole- og studieplaner og en spiller som skal prøve seg i utlandet.

Det er en trist situasjon, men det er best for alle involverte at vi trekker oss før sesongen starter. Vi har forsøkt å fylle plassene, men uten suksess. Å spille med store forfall ville være urettferdig for andre klubber og skape komplikasjoner. Vi ber om forståelse for vårt valg, da det også har økonomiske implikasjoner for klubben og påvirker ungdomsaktiviteter.

Vi takker andre lag i divisjonen og håper å bli en del av det igjen i fremtiden!

Norges Bandyforbund ønsker Lillehammer IBK lykke til med reetableringen av herrelaget!