Historiske resultater og statistikk

Sammenstillinger:

Maratontabell

Noen forklaringer:
Fra sesongen 06/07 til og med sesongen 13/14 ble det tildelt 2 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort. Sesongen 14/15 ble det tildelt 3 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort. Fra og med sesongen 15/16 er det tildelt 3 poeng for seier og 1 poeng for uavgjort. I tillegg er det tildelt 1 poeng og 1 mål for seier i straffekonk etter en uavgjort kamp.

I Maratontabellen er fordeling av poeng gjort etter faktiske resulater.
Vedtak om poengtrekk i en enkelt sesong er derfor ikke med i statistikken.
Dette gjelder:
Slevik -1 poeng sesongen 07/08
Grei/Målløs -2 poeng sesongen 12/13

Målløs spilte i eliteserien sesongene 07/08, 08/09, 09/10. Grei spilte i eliteserien sesongene 08/09, 09/10.
Før sesongen 10/11 slo de to klubbene seg sammen og spilte i serien som Grei/Målløs (MG 10) i sesongene 10/11, 11/12, 12/13.
Før sesongen 13/14 ble klubben igjen Grei, og har siden spilt under det navnet.
I maratontabellen er klubbenes statistikk summert henholdsvis for Grei, Målløs og Grei/Målløs og plassert under hverandre, til oversikt for de som evt. mener at noe av statistikken bør summeres sammen.

Sesongen 19/20 ble pga. COVID avbrutt før siste serierunde. Alle lagene spilte derfor kun 20 kamper og ikke 21 som var terminfestet.
Sesongen 20/21 ble også avbrutt pga. COVID. Tunet og Monolitten spilte 11 kamper, mens Grei, Sveiva, Gjelleråsen og Sarpsborg spilte 13. Totalt skulle alle lagene ha spilt 15 kamper.
Alle faktisk spilte kamper med resultat fra sesongene 19/20 og 20/21 er med i maratontabellen og er f.eks grunnen til at Sveiva totalt har spilt to kamper mer enn Tunet, selv om begge klubbene har vært representert like mange sesonger i Eliteserien.

Seiersmarginer

Sesongene:

Statistikk fra Eliteserien kvinner 2020/2021

Resultater og tabell Elite kvinner 20/21
Spillerstatistikk Elite kvinner 20/21
Målvaktstatistikk Elite kvinner 20/21
Lagstatistikk Elite kvinner 20/21
Årets spiller: Line Trandum Terjesen, Tunet IBK

Seksjonsstyret vedtok i møte med klubbene 19. april 2021 at eliteserien for kvinner skulle avbrytes med umiddelbar virkning pga. koronapandemien. Lagene rangertes derfor etter prinsippet om gjennomsnittlig poengscore.

Statistikk fra Eliteserien kvinner 2019/2020
Foto av: Tunet IBK

Eliteserien for kvinner ble ikke ferdigspilt grunnet COVID-19 pandemien som stengte ned det norske samfunnet vinteren og våren 2020.

På morgenen torsdag 12. mars 2020 vedtok NBFs forbundsstyre å avlyse all aktivitet med øyeblikkelig virkning. Senere samme dag vedtok norske myndigheter å forby all organisert idrettsaktivitet på ubestemt tid.

Eliteserien for kvinner ble dermed avbrutt etter 20 av 21 serierunder. De siste kampene som ble spilt var søndag 8. mars. Den siste serierunden skulle ha vært spilt lørdag 14. mars.

Tirsdag 24. mars vedtok NBFs forbundsstyre at sesongen 2019/2020 var avsluttet og at det ikke ville bli spilt flere kamper.

Eliteserien for kvinner ble vedtatt avgjort ved å se på høyest antall poeng pr. spilte kamp etter at alle lagene i serien hadde spilt 20 av 21 serierunder før den ble avsluttet.

Tunet IBK ble da kåret til eliteseriemester med SF Grei på 2. plass og Sveiva IB på 3. plass.

Resultater og tabell Elite kvinner 19/20
Spillerstatistikk Elite kvinner 19/20