Den store idrettshelgen

Morgendagens trenere og ledere i idretten var i helgen samlet på Quality hotell og Kalneshallen, samt på besøk i andre haller. Den store idretthelgen ble arrangert. Viken idrettskrets i samarbeid med paraidrett, håndball, fotball, innebandy, svømming, turn og ryttere kurset sine medlemmer.

Dommerkurset:

8 deltakere deltok på dommerkurs trinn 1 og 2, med god veiledning fra Per Christian Westreng, Roy Kristoffersen. Roy kan begeistret fortelle at hotellet hadde masse god softis og god mat 😉

Det ble også tid til både en runde minigolf og en dukkert i badeland. Espen Grønset var også med og hjalp til i kulissene. Kurset ble avsluttet med dommerprøven på innebandyregler.no.

Kursdeltakerne så ut som de koste seg under denne helgen, litt trøtte og slitne etter lange dager på skolebenken. I alt 23 timer lærdom kan Roy fortelle oss.

Vi gratulerer Jonathan Luc Røberg Tønsberg IBK, Aurora Stubergh Askim IF innebandy, Jonas Poosz Grønset Horten IBK, Sara Martine Moss og Nora Kristine Moss begge fra Bærums verk Hauger, Anton Bettum Tønsberg IBK, Morten Berntzen Askim IF innebandy og Lukas Haugen Bermel fra Fredrikstad IBK med fullført dommer kurs.

Elitekamp:

Deltagerne fikk også overvære en Eliteserie kamp. Dette var nytt for flere og oppgaven var å følge mer med på hva dommerne gjorde enn spillerne. Kampen innehold mange mål, utvisninger og straffeslag og de fikk et innsyn i hva dommerne gjorde i de forskjellige situasjonene. Etter kampen fikk de hilse på dommerne og stille noen spørsmål.

Kurset ble avsluttet med pizza, brus og en regel test! Nå gjenstår det bare å komme seg ut på banen og blåse i fløyta så vi håper at alle tar godt imot de nye dommerne!.

Neste mulighet:

Toget har gått for denne muligheten, men vi regner med at det vil bli en ny sjanse til å delta på både dommer og trener kurs til høsten. Dato er ikke satt, men info vil kommer her. For de som syns det er lenge å vente, så har ikke muligheten til å delta på dommerobservatør kurs gått ut ennå 🙂

Trenerkurset:

12 deltakere fra Asker fleridrettslag, Øreåsen IL, St. Croix IBK, Bærum verk Hauger, Sarpsborg sharks og Kristiansand (295 km unna) satt seg på skolebenken og fikk gode tips, råd og læring fra Helge Branting og Ståle Wiig.

Vi gratulerer Benjamin Arntzen Øreåsen IL innebandy, Sigurd Borch Øreåsen IL innebandy, Bent Boye Kristiansand IBK, Casper Høiden Spitz St. Croix IBK, Lars Johnsen Bærum verk Haugar, Asim Kiyani Bærum verk Haugar, Frans Lillqvist St. Croix IBK, Siri Holter Nielsen Sarpsborg sharks, Vilde Nilsen Sarpsborg sharks, Rene Alexander Søland Hansen St. Croix IBK og Laila Vang-Johansen Sarpsborg sharks med fullført trener 1 kurs.

Praksis i hall

Når jeg var på besøk i Kalneshallen hadde kurset en gjennomgang av innebandy keeper rollen. Helge dresset seg opp og forklarte. Noen ganger blir ting mye enklere å forstå når man får se det visuelt på en enkel måte. Strikk fra Biltema og deltakerne på gulvet i samme høyde/posisjon som ballen forklarer mye 🙂

Ting ser veldig annerledes ut når man står og ser hvordan keeper dekker målet, framfor når du ser det fra «ballens posisjon». Enkelt og greit ! Det enkle er ofte det beste 😉