Klubbdommer kurs.

Klubbdommer kurs er et kurs for de yngste som ønsker og dømme på minirunder og kan tjene seg litt penger på det, samt en begynnelse på grunnkurs 1.

Foto av: Egil Robbestad

Syv kursdeltagere møtte opp.

Til det som skulle bli det aller første klubbdommerkurset. Noen hadde med matpakke og drikke, andre hadde kølle og bag. Nå ble det pizza, brus og teori som sto på menyen denne dagen. Vi hadde kanskje ikke informert godt nok ?

Komprimert.

Dette ble et komprimert kurs for å gi deltakerene et grunnlag for å starte på veien til en dommer karriere. Guttene (for det var bare gutter denne gangen) skulle dømme minirunde med G/J-7 og G/J-9 helgen derpå. Roy Kristoffersen som holdt kurset tegnet og forklarte. (Nå ble jo denne minirunden avlyst p.g.a. Covid-19)

Det er opp til hver enkelt klubb om de ønsker å avholde et klubbdommer kurs. Men dette er en fin inngangsport og vi håper flere klubber bruker fremtidens dommere til å dømme minirunder. Da får de dømt (veiledet) på en arene de er trygge på og kontrollerer, samtidig som det forhåpentligvis gir de lyst til å fortsette med dette. Klubbene kan kanskje ha en åpen dialog om hvordan dette kan kompenseres.

Rolvsøyhallen.

Kurset skulle egentlig overvære kampen mellom Fredrikstad og Sarpsborg i Rolvsøyhallen senere på kvelden, men Korona ville det anderledes og vi måtte streame kampen via https://joymo.tv/no/, noe som mulig er grunnen til at jeg rykker litt med hodet når jeg skifter blikk ?

Muligheten til å streame kamper er flott ! gleder meg til hva som kommer.

Dersom noen klubber vil gjennomføre et klubbdommerkurs i sin klubb, ta kontakt med Roy:

Mobil: 9510 2037 eller mail: rokokko.roy@live.no.

Dette var planlagt publisert tidliger, men som alle vet kom mye annet i veien. Det er for tiden begrensninger for hva som kan gjennomføres. Men ta kontakt med Roy om dette er noe klubben vil gjennomføre.