Lisens og forsikring SØBR 2022/2023.

I disse dager kommer spillelisensen (forsikring) i postkassen. Både forbund og klubbene får da en mengde spørsmål om dette. Vi vil prøve å oppsummere her. I tillegg til lisens, må man betale medlemskap i klubb og treningsavgift til klubb. Dette sendes ut av klubbene. Lisensen betales til forbundet. Du betaler lisens for det høyeste nivå du skal spille kamper. Du kan når som helst oppgradere din lisens dersom du skal spille på et høyere nivå. Benytt samme KID-nr. Forskjellen på grunnlisens og utvidet lisens er at utvidet lisens dekker mer og gir raskere respons på en skade. Det anbefales å tegne utvidet lisens.

Lisens for Norges Bandyforbund.

For å delta i seriespill (obligatoriske kamper) er det et krav at spillere har løst lisens. En spiller uten lisens er ikke spilleberettiget og en klubb som benytter en ulisensiert spiller i obligatorisk kamp vil kunne tape kampen og bli fratatt poeng.

En spiller uten lisens er heller ikke forsikret. Betalt lisens i riktig kategori betyr at spilleren er forsikret, i forbundets alle tre idretter, i trening og kamp, hele lisensperioden (1.september – 31.august).

Trykk på bildet for å komme til SØBR info om lisenser for 2022/23.