Sesongen 2024/2025

For alle serier fra og med jenter/gutter 12 år, til og med senior skal omberamminger søkes via TurneringAdmin (TA). Merk at årets sesong berammes på en ny måte. Vi håper dette bedrer hverdagen for de som ønsker å planlegge sesongen og er ute i god tid.

Sesongen er delt inn i fire perioder der det er ulike regler for omberamming. Vi anbefaler at alle lag setter seg godt inn i reglene før sesongstart.

Fri omberammingsperiode #1

(Fra og med 16. august 2024 til og med 8. september 2024)

Kampoppsett med dato og hall, men uten klokkeslett ble publisert fredag 16. august 2024 i kampsenteret, appen MinBandy og TurneringAdmin (TA). Dette gir lagene anledning til å flytte på kamper for å tilpasse sesongen til egne behov. Det kan være for å unngå kollisjoner med kamper for andre lag i samme klubb, hvis et lag ønsker å spille sine kamper i egen treningstid eller unngå kollisjoner med andre viktige hendelser som opptrer i løpet av sesongen (konfirmasjoner, cuper, eller andre ting).

Hvordan omberamme kamp i denne perioden?
  • Lagene kan omberamme dato på kamper i regionseriene kostnadsfritt etter avtale mellom lagene. Det forutsettes at lagene finner ny dato i samarbeid.
  • Motstanderlag kan ikke nekte flytting. Hvis mostander ikke svarer på henvendelsen, kan kampen i ytterste fall bli berammet til nytt kamptidspunkt i samarbeid med regionskontoret.
  • Kamper som flyttes til lørdag/søndag skal ikke settes med klokkeslett – kampen vil tilpasses andre kamper i hallen denne dagen.
  • Kamper som flyttes til ukedag (mandag-fredag) må omberammes med klokkeslett.
  • Alle omberamminger foregår via elektronisk omberammingsskjema i TurneringAdmin (TA).

Første halvdel av sesongen

(Fra og med 20. september 2024 til og med 31. desember 2024)

Kampoppsettet for sesongen publiseres med hall, dato og klokkeslett senest fredag 20. september 2024.

Hvordan omberamme kamp i denne perioden?
  • Alle kamper må avtales med motstander. Motstanders kontaktperson skal oppgis i søknaden.
  • Alle kamper skal ha nytt kamptidspunkt og hall før søknad sendes inn. Lagene er selv ansvarlig for at hallen er ledig på det aktuelle tidspunktet. Mangler dette kan søknaden avslås uten videre begrunnelse.
    • Kamper som flyttes til ukedag (mandag-fredag) må omberammes med klokkeslett.
    • Kamper som flyttes til lørdag/søndag skal ikke settes med klokkeslett – kampen vil tilpasses andre kamper i hallen denne dagen.
  • Oppnås det ikke enighet med motstander vil kampen bli stående på opprinnelig berammet kamptidspunkt. Manglende svar fra motstander gir ikke rett til omberamming.
  • Omberammingsgebyr:
    • 15 dager eller mer før opprinnelig kamptidspunkt: ingen kostnad.
    • Mellom 14 og 7 dager før opprinnelig kamptidspunkt: 1.000 kr.
    • Gebyret må forhåndsbetales til kontonr 6051.06.02687 og kvittering på utført betaling lastes opp i forbindelse med utfylling av søknad. Søknader uten vedlagt kvittering avvises automatisk.
  • Det er ikke anledning til å søke omberamming 6 dager eller senere før opprinnelig kamptidspunkt. Her er det to alternativer:
    • Spille kampen som opprinnelig berammet
    • Melde Walk Over. Walk over medfører et gebyr på 1.000 kr første gang, 2.000 kr andre og tredje gang. Etter tredje gangs walk over blir laget strøket fra serien. Laget som melder walk over skal selv gi beskjed til motstanderlaget, dommere og OABR. Dersom dette ikke gjøres forhøyes WO-gebyret med 500 kr.
  • OBS! Alle lag må sørge for å ha riktig kontaktinfo på lagleder/trener registrert i TurneringsAdmin (TA) for å kunne motta beskjeder.

Fri omberammingsperiode #2

Fra og med 1. desember 2024 til og med 12. desember 2024

For å kunne planlegge andre halvdel av sesongen (kamper opprinnelig berammet 1. halvår 2025) åpnes det for en «fri omberammingsperiode #2» rett før jul.

Her gjelder samme regler som i «fri omberammingsperiode #1».

Andre halvdel av sesongen

Fra og med 13. desember 2025 til og med 30. april 2024

Her gjelder samme regler som i «første halvdel av sesongen».

Sykdom

Omberamming senere enn 7 dager godkjennes kun ved sykdom av epidemisk karakter som gjør at laget ikke kan stille minste antall spillere ifølge «spilleregler for innebandy» § 301, punkt 2 (minimum 5 utespillere og målvakt). Liste over utilgjengelige spillere må sendes til innebandy.oabr@nif.idrett.no sammen med skriftlig søknad om omberammelse. Innvilget søknad fører ikke til gebyr.

Arrangementstider

  • Tidligste kamptidspunkt i helgene er 0900 lørdag og 1000 søndag.
  • Tidligste kamptidspunkt på ukedag i hall innenfor regionen er 1800. Seneste kampstart er 2100.
  • Tidligste kamptidspunkt på ukedag i hall utenfor regionen er 1900. Seneste kampstart er 2030.

MERK!

Ingen omberammelse er gyldig og gjeldende før endringsmelding er sendt ut og kampen er oppdatert med nytt kamptidspunkt i TA.

I aldersklassene jenter/gutter 10 og 11 år spilles kampene i et rundespill. Her kan ikke enkeltkamper omberammes.

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor kan vi ikke velge tidspunkt i helg?

Det er hovedsakelig to grunner til dette; dommeroppsett og unngå huller i arrangementene.

Også denne sesongen kommer vi til å ha veldig få dommere i forhold antallet kamper som skal gjennomføres. For at vi vi skal få mest igjen for innsatsen til dommerne vi har ønsker vi å legge til rette for at det dømmes så mange kamper som mulig «på rad» i en hall når dommeren først er på plass. De fleste dommere ønsker heller ikke å sitte og vente på at neste kamp skal starte (om en time eller to).

Det samme gjelder for arrangørenes del. Det er gjerne ikke ønskelig å låse opp hallen bare for én kamp og det er unødvendig at det oppstår «huller» i arrangementet. De fleste halleiere/låseansvarlige i en hall ønsker ikke at det går én kamp tidlig på dagen mens den neste kampen går sent på kvelden.

I enkelte tilfeller påløper det også unødvendige ekstrautgifter i halleie hvis hallen blir stående ubenyttet i påvente av en kamp senere på dagen.

Finnes det en måte å sjekke om hallen er ledig?

I de hallene hvor vi har lagt inn reservasjoner er det mulig å søke opp ledig tid i TurneringsAdmin (TA). Brukerveiledning kan leses her.

For haller i Oslo er all tid som er fordelt til innebandy lagt inn. Pass på at dere ikke planlegger kamp på andre klubbers treningstid.

For haller i Akershus har vi lagt inn den informasjonen som er tilgjengelig for oss. I disse hallene er det noe mer usikkerhet knyttet til denne funksjonen.

Hvem i klubben kan utføre en omberamming?

Hvem i klubben kan utføre en omberamming?

  • Leder
  • Daglig leder
  • Kampansvarlig klubb

Mangler du den rette rollen som er nødvendig må du ta kontakt med styret i klubben din.

Hvor kan jeg finne bruksanvisning eller veiledning til omberammingsskjemaet?

Veiledning kan leses her eller se video under: