Målvakt kurs

Tirsdag 22 oktober kl. 17:00 i Borgehallen arrangerer SØBR målvaktkurs for spillere fra 9-17 år. Vi håper og tror det vil være plass til alle som har lyst, men vi må sette en grense. Mange har etterspurt og vist interesse, så meld deg på NÅ! Påmeldingsfrist er 11 oktober. Påmeldigsavgift på kr 100.-. Etter kurset vil det serveres pizza til alle som deltar.

Tomas «Totto» Näsholm, svensken som ble Norsk

Totto var instruktør for vårt målvaktkurs for nøyaktig to år siden også. Opprinnelig fra Hammarø utenfor Karlstad. Der spilte de i eliteserien (som nå er SSL). Tilfeldigheter førte han til Norge og Greåker IBK. Med Norsk pass i hånden ble det 43 landslagskamper på gutten fra Hammarø. Tomas skilter også med 4 seriegull og 3 NM gull som spiller. 2 seriegull og 1 NM gull som trener samt 3 junior gull. Nå er han en del av trenerteamet til St. Croix «Pirates». Så det er mye erfaring på instruktørsiden i Borgehallen denne tirsdagen. Avhengig av antall kursdeltakere vil han nok også ha med seg hjelp fra andre målvakter.

«Totto» i samtale med kurselevene i Skjeberghallen 2022, FOTO: Egil Robbestad

Gode råd og tips…

Vi har fått gode tilbakemeldinger på de kursene vi har hatt til nå og det er artig at selv de med ganske mye erfaring også føler at de får noe ut at kurset, selv om det er begrenset hva man rekker på noen timer. Uansett treffer (tør jeg si: «lagets viktigste brikke«) hverandre på en annen måte enn vanligvis. Vi ønsker dere i så fall hjertelig velkommen til Borgehallen!

Meld deg på ved å trykke på banneret under

Meld deg på målvaktskurset nå !
Kurselevene lærer å se utgangspunktet for ballen og ser hvor viktig det er å gå ut av målet for å dekke mer. En øvelse som dette trenger kun en ball og noen strikker for å synligjøre noe essensielt.

Spørsmål: Nina Durban Andreassen, mobil: 48042096.

Epost: nina.andreassen@nif.idrett.no.

Betaling VIPPS: 794871 (Kr. 100.-).

Gi beskjed til Nina om noen har allergi med tanke på pizza etter kurset.

Fra målvaktkurset i Horten.

Klaus Rødahl, Rodahl film.
Trykk på bildet for link til tidligere målvaktkurs.