Foto av: Børge Andreassen

Oppsett 1. divisjon Sørvest Menn

Oppsettet til 1. divisjon Sørvest Menn 2024/2025 er klart.

Oppsettet til 1. divisjon Sørvest Menn er klart. Sesongen 2024/2025 består 1. divisjon av Søreide IL, Lundskrågene IBK, Sunde IBK og Stavanger IBK.

Serien er lagt opp slik at det blir 2 reiser pr lag.

Oppsettet finner dere på denne lenken.

Annen informasjon og veien videre med 1. divisjon Sørvest kommende sesonger.

Etter møte med klubbene er det bestemt at serien spilles parallellt med lokale divisjoner. Dette for å holde kostnadene på et nivå som ikke skal være mye dyrere enn andre landsdeler. Vi har også unngått å sette opp kamper som krever flyreiser. I stedet møtes lagene i midten. Dette gjør det langt billigere, men ulempen er at lagene mister hjemmekamper.

Frem mot regionstinget, vil det vil ses på muligheten for å sette opp 1. divisjon Sørvest som en helårs-serie (altså en divisjon som erstatter dagens 2. divisjon og 1. divisjon). Her trenger vi løpende dialog med klubbene for å prøve å finne en løsning som vil fungere.

Noen spørsmål som da må diskuteres er:

• Hvordan gjør vi med de dyreste kampene som krever flyreise. Her vil en enkelt kamp koste mer enn f.eks. hele serieavgiften til alle de andre 1. divisjonene. Kan vi ofre hjemmekamper for å holde kostnader nede?
  • Reisekasse. Det vil bli ulik reisebelastning, både i tid og penger. Hvordan løser vi dette?
  • Klarer de ulike sonene å skaffe dommere lokalt, så slipper vi en del kostnader på dommerreiser.
  • Vil lag ha kamper lørdag og søndag, for å begrense reisekostnader? Vil dette svare seg for klubbene eller vil utgifter til hotell gjøre at vi er like langt?

Vi ønsker alle lag lykke til med 1. divisjon Sørvest sesongen 2024/2025, og ser frem til konstruktive samtaler rundt videre utvikling av divisjonene kommende sesonger.