Rookie Cup

Rookie Cup er for nye, ferske ungdomslag eller ungdommer som kun har innebandy som trimaktivitet til uformelle turneringer i Rogaland. Det blir spill på 2/3 bane, 4 vs 4 med keeper og fokus på å ha det gøy! Nå er datoene for sesongen klare.

Denne turneringen skal være et alternativ for ungdommer som starter å spille innebandy i ungdomsårene, lag som mangler spillere til å delta i serie eller kanskje lag spiller mest for gøy og ikke ser verdien av å møte lag som har spilt lenge. Dette er rekrutteringsturnering for at vi skal bli flere som spiller innebandy, og flere lag i seriespill.

Det blir spill på mindre bane med 4 + målvakt i aksjon. Kanskje det vil være grunnlag for en slags 2.div eller det fotballen har som 7èr fotball? Dette kan være et alternativ til dagens serie, og en enklere inngang til seriespill for flere lag på sikt.

Hvem kan være med i denne turneringen? Her ønsker vi først og fremst ikke et ekstra tilbud til de som allerede deltar i seriespill og for spillere som gjerne hospiterer på flere lag. Skulle noen som allerede spiller seriespill delta, er det for dem som ikke er på topp fem på poengstatistikken til sitt lag. Det vil si at f.eks Brodd IBK 15 kan stille med et “Brodd IBK 2” lag, men som da består av ferske spillere eller de som ikke er topp fem på poengligaen. Skulle det være viktig å ha med en av topp fem kan de f. eks stå i mål eller hjelpe å coache.

Det må ikke være et lag organisert gjennom en innebandyklubb. Gjerne et idrettslag som ikke har opprettet innebandyavdeling ennå, en gjeng som spiller uorganisert gymsal eller kanskje et klasse-/skolelag som har deltatt på en skoleturnering som vi har arrangert.

Informasjon om turneringen

Tre klasser:

Gutter 15 (ungdomsskole)

Gutter 18 (vgs)

Jenter 18 (vgs og ungdomsskole)

Datoer og sted for sesongen 2024/2025:
  • Lørdag 9. november 2024 i Vikinghallen, Stavanger – meld på her
  • Lørdag 14. desember 2024 i Madlamark Idrettshall, Stavanger – meld på her
  • Søndag 12. januar 2025 i Stangalandhallen, Karmøy – meld på her
  • Søndag 2. februar 2025 i Kvernevikhallen, Stavanger – meld på her
  • Søndag 16. mars 2025 i Kvernevikhallen, Stavanger – meld på her
  • Arrangør: kommer
  • Tid: ca. kl 12-16
  • Spilletid: 1×15 til 2 x 15 minutt per kamp (kan endres ut i fra antall påmeldte lag)
  • Antall spillere på banen: 4 spillere + keeper
  • Banestørrelse: 2/3 bane.
  • Vi oppfordrer til lisens/forsikring, og kan være behjelpelig med å løse lisens hvis det tas kontakt minimum en uke før turneringsstart.
  • Pris per lag: 750 kr (betales via vipps/kontant i hallen turneringsdag)

Vi håper det er interesse for dette!

For spørsmål, kontakt turneringsansvarlig Jørn Hansen, epost jorn.hansen@nif.idrett.no