MINI LEAGUE

Ved en gjennomgang av aktivitetstilbudet i regionen ble Mini League innlemmet i aktivitetstilbudet Weekend League i forkant av sesongen 2022/23. Dette for å imøtekomme tilbakemeldinger fra klubbene, og regionens inntrykk av at aktivitetstilbudet ikke lengre var attraktivt nok for en større antall av lagene i starten av tenårene. Sammen med aktivitetstilbudet «Blå løype» ønsker man å imøtekomme både spillere, lag og klubbers ønske om et enda bredere kamptilbud i sesongene etter minirundealder.

Foto av: Sandra Grande

Etter mange år med minirundeaktivitet er det en del 11åringer som begynner å lengte etter litt større bane. Samtidig har minirundene mange fine sider ved seg som kan være lurt å bevare så lenge som mulig. Å spille på små flater er fint for ballkontrollen og for å utjevne fysiske forskjeller mellom barna. Vi har også veldig tro på at å melde seg på fra runde til runde er en positiv ting dersom man ønsker å tilrettelegge for at så mange som mulig kan være med. Mini League er et tilbud for de som tilhører de eldste på minirunden og som har lyst til å et tilbud til. Her øker vi banestørrelsen litt, og vi introduserer spillerne også for 2 dommere. Fortsatt melder man seg på i forkant av hver runde. Vi ønsker ikke at dette skal være en erstatning for minirundene – men et tillegg for de som ønsker dette. Derfor legges Mini League sammen med Weekend League – og ikke på samme helg som det er minirunder. Fra desember av arrangerer vi Mini League. Totalt blir det 4 slike muligheter gjennom den siste sesongen på minirundene.

Mini League-runder 2021/22

DatoSted
4. desemberTOBB-hallen Sjetne
9. januarLadehallen
5. februarÅsveihallen
27. marsLadehallen

Kampoppsett til hver enkelt runde vil legges ut her.